Herinnering Presentatie resultaten Belevingsmonitor

Op 20 januari 2020 worden door Prof. Dr. Cor Molenaar zelf de onderzoeksresultaten van de Belevingsmonitor Hollands Kroon gepresenteerd in Het Vikingschip in Den Oever. Behalve de presentatie van de onderzoeksresultaten zal ook de visie van de Rabobank op de toekomst van de Detailhandel worden gedeeld. Daarnaast hebben ook de gemeente Hollands Kroon en de Ondernemers Federatie Hollands Kroon (OFHK) een rol in het programma.

Alle ondernemers in Hollands Kroon en een ieder die zich betrokken voelt bij de Detailhandel in Hollands Kroon worden van harte uitgenodigd om deze avond aanwezig te zijn.

De avond vangt aan om 20.00 uur en de inloop start vanaf 19.30 uur. De locatie is Het Vikingschip, Robbenoordweg 11 A in Den Oever. U wordt verzocht om u van tevoren aan te melden per e-mail via info@ofhk.nl (mailto:info@ofhk.nl) onder vermelding van uw naam, bedrijf of organisatie en woon- of vestigingsplaats.

De Belevingsmonitor Hollands Kroon
Inwoners van Hollands Kroon zijn in het najaar gevraagd naar hun winkelbeleving.
Zij konden de winkelgebieden in Anna Paulowna, Breezand, Wieringerwerf, Middenmeer, Hippolytushoef en Nieuwe Niedorp via een online enquête beoordelen op diverse onderwerpen zoals: openingstijden, winkelaanbod, openbare voorzieningen, aantrekkelijkheid van het gebied, en gastvrijheid. In de Belevingsmonitor Hollands Kroon is informatie opgehaald over wat de consument graag zou willen. Met dit onderzoek wordt een basis gelegd waarop gewerkt kan worden aan meer toekomstbestendige winkelgebieden in onze gemeente. Alle inzichten zijn verzameld en geanalyseerd, in samenspraak met de Universiteit van Rotterdam o.l.v. Prof. Dr. C.N.A. Molenaar. Nu is het moment aangebroken om de resultaten te presenteren aan alle betrokkenen.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de gemeente Hollands Kroon in samenwerking met de Ondernemers Federatie Hollands Kroon (OFHK) en de Rabobank Kop van Noord-Holland.

Wat is de belevingsmonitor?
De Belevingsmonitor is een onderzoeksprogramma dat inzicht geeft in hoe bezoekers en of inwoners van een gebied een aangewezen winkelgebied beoordelen. Dit gebeurt aan de hand van een hedonisch model (hedonisch = beleving) waarbij de winkelbeleving centraal staat. Het model is ontworpen in samenwerking met Prof. Dr. C.N. Molenaar, buitengewoon hoogleraar aan de Erasmus Universiteit, om de hedonisme waarde in een winkelgebied inzichtelijk te maken.

Uitnodiging presentatie belevingsmonitor Uitnodiging presentatie belevingsmonitor