Gaat u eHerkenning aanvragen? Gebruik dit stappenplan.
Stap 1 – waar gaat u eHerkenning voor gebruiken?
Bepaal vooraf bij welke organisaties u eHerkenning wilt gebruiken. Besteedt u bepaalde werkzaamheden uit? Dan hoeft u vaak geen eHerkenning aan te vragen maar machtigt u uw tussenpersoon.
Weten waar u terecht kunt met eHerkenning? Kijk op eherkenning.nl/waar-kunt-u-inloggen (https://eherkenning.nl/inloggen-met-eherkenning?utm_source=VEH)
Stap 2 – welk betrouwbaarheidsniveau heeft u nodig?
eHerkenning kent 5 niveaus van beveiliging. Organisaties bepalen zelf welk betrouwbaarheidsniveau nodig is om zaken met ze te doen. Steeds meer organisaties vragen om eHerkenning op betrouwbaarheidsniveau 3; dat is een goed niveau om in te stappen.
Weten welk betrouwbaarheidsniveau u nodig heeft? Kijk op eherkenning.nl/waar-kunt-u-inloggen (https://eherkenning.nl/inloggen-met-eherkenning?utm_source=VEH)
Stap 3 – wie gaat eHerkenning gebruiken?
Gaat u eHerkenning gebruiken op betrouwbaarheidsniveau 2 of hoger? Dan heeft u een machtiging nodig van iemand in uw bedrijf die tekenbevoegd is. Iedereen die eHerkenning gaat gebruiken, heeft een eigen machtiging nodig. Wijs ook een machtigingenbeheerder aan.
Meer weten over machtigen? Kijk op eherkenning.nl/machtigen (https://www.eherkenning.nl/inloggen-met-eherkenning/machtigen?utm_source=VEH)
Stap 4 – met welke leverancier gaat u in zee?
Er zijn 6 erkende leveranciers. Ze voldoen allemaal aan dezelfde eisen, maar werken met verschillende systemen en prijzen. U kiest zelf de leverancier die bij u past. Die helpt u verder.
Weten welke leveranciers er zijn voor eHerkenning? Kijk op eherkenning.nl/leveranciers (https://eherkenning.nl/leveranciers?utm_source=VEH)
Bron: MKB-Nederland